28 januari 2011

Roze, blauw of allebei?

Afgelopen maandag was het zover de spannendste echo van de 9 maanden. De 20 weken echo. Samen met Robin en met mijn mams gingen we richting ziekenhuis. De spanning zat er wel goed in. Wat zou nou het geslacht zijn van onze babies? Alles is welkom en we vonden uiteraard het belangrijkste dat ze allebei gezond zijn. Toch hadden we wel een kleine voorkeur voor een jongen & een meisje, maar ja wie wilt dat nou niet het liefst? We hadden al wel gefantaseerd en uiteraard zijn we ook lekker bezig met namen. We zijn zelfs al een keer geswitcht van namen en ik dacht ook dat als we ze eenmaal weer gezien hadden en ook het geslacht zouden weten die namen vanzelf wel zouden komen. Ik had niet een bepaald voorgevoel, maar dacht wel constant aan een jongen & een meisje. Ook omdat ik me nogal, hoe raar het ook klinkt in balans voel en mij verder echt best goed voel. Ik dacht dan ook dat er in ieder geval een jongen bij zou zitten omdat er wordt gezegd dat wanneer je niet heel veel aankomt dan alleen bij je buik dat vaak het geval is. Enfin, je kan van al die verhaaltjes ook eigenlijk geen peil op trekken. Weer terug in het ziekenhuis. Gelukkig hadden we in de ochtend een afspraak. Na een tijdje in de wachtkamer gezeten te hebben werd mijn naam omgeroepen en konden we naar binnen. Een niet al te vriendelijke dame richtte het woord alleen naar mij toe en vroeg of wij ook het geslacht wilde weten. Ze zei nog dat het niet altijd zichtbaar is, maar na de eerste glijdende echo beweging over mijn buik zei ze: ze zijn verschillend! Ik kon mijn ogen niet geloven! Daar zaten we alle drie met tranen in onze ogen. Je kon het echt duidelijk zien. Toch bleef het spannend. Ze begon onze baby girl helemaal te checken of alle organen er goed uit zagen en al snel bleek dat het helemaal goed gaat met ons meisje. Het meisje ligt onderaan en zal als eerste geboren worden, dat was de vraag van Robin, waarop de botte vrouw reageerde dat dit natuurlijk vanzelfsprekend is. Een beetje raar was het wel, maar ik was al lang blij dat ze heel goed en heel medisch te werk ging om te kijken of alles goed zat met onze babies. Onze baby boy checkte ze even later en ook dat zag er identiek uit, helemaal goed gaat het met ze en van af dat moment leef ik echt in de zevende hemel! Ik ben zo super duper happy de peppy :-)!

2 opmerkingen:

Saskia zei

Super leuke deze site!
Nogmaals geniet van je zwangerschap..

Mrs. T. zei

Oh wat leuk, een heuse eigen site voor de twins!

Geweldig nieuws zeg, een heus koningskoppel.

Ik durf het bijna niet te vragen, maar zou ik een geboortekaartje mogen ontvangen als het eenmaal zo ver is? Ik heb al van best een aantal bloggende dames kaartjes ontvangen en ik het nog nooit in mijn leven een geboortekaartje van een tweeling gehad.

Een reactie posten

 

Twin Mum Copyright 2010