27 april 2011

4 kilo babies in mijn buik

We gaan nu om de twee weken op controle. De laatste groei echo was vorige week vrijdag. En de pukkies doen het zo goed! Ze liggen zelfs iets voor op het gemiddelde en zijn allebei rond de 2 kilo. Echt super fijn! Ik voel mij ook goed, maar kan wel minder. Mijn dag bestaat nu veel uit rusten, een beetje beweging in het huis en genieten van onze tuin inclusief het mooie weer. Alleen dat laatste kan ik ook niet te lang, want dan krijg ik zo'n leuk zwangerschapsmasker, witte kringen rond mijn ogen. We kregen nu een uitgebreide echo van een echografiste die heel goed de tijd nam om alles te bekijken. In tegenstelling tot twee weken daarvoor, toen deed onze gynaecoloog het zelf en had hij geconstateerd dat ze waren gedraaid. Dat vond ik overigens al erg verbazingwekkend, maar dit keer lag het meisje toch weer onderaan met het hoofdje al naar beneden en het jongetje ligt dwars hoog. Ik heb zo het idee dat de gyn het niet helemaal goed had gezien de vorige keer of ze moeten weer gedraaid zijn, maar dat lijkt mij wel heel sterk. Overigens hoorde ik toen ik de vervolg afspraken maakte dat de gyn bijna nooit groei echo's doet, dat doen de echografiste die tevens ook verloskundige zijn dus hoop eigenlijk dat ik in het vervolg alleen maar echo's krijg van echografisten, lekker verwarrend anders. Maar ja, hoofdzaak is dat het super goed met ze gaat!

Sinds deze week (32) zijn ze mij ook harder aan het schoppen. Soms moet ik echt even goed ademhalen, want dan zit het jongetje tegen mijn ribben aan te schoppen of het meisje lekker in mijn liezen. Ik ben deze week ook precies 20 kilo aangekomen en in omtrek ben ik nu 110 cm en er mag van mij nog best wel wat bij komen, laat ze maar lekker groot worden, maar ook weer niet té groot; au au au!



8 opmerkingen:

gemma zei

Top dat het zo goed gaat vond het ook zo spannend elke keer weer een echo weet jij al of je ingeleid word of dat je ze gewoon voldraagd ik heb gekozen voor inleiden met 37 weken dat kon ook omdat ze niet wisten of ze 1 of 2 eiig waren
Op de dag dat het ging gebeuren had ik het idee dat ik nog wel effe kon hahaha was heel fit
Achteraf gezien had ik ze best nog een paar weken bij me kunnen houden want ze waren toch 2 eiig (staat bij jou al vast aangezien 2 geslachten) ik vond dat ook meteen duidelijk toen ik ze zag 2 totaal verschillende babies. Maar toch ook wel heerlijk om ze vast te kunnen houden
Ik wens jou fijnee spannende weken toe want tja in principe mag het al he en zeker met een 2 ling kan elk moment het moment zijn
Liefs gemma

Joyce zei

Leuk en fijn he, als je hoort dat alles goed is :) En nu al 4 kilo! Jeetje. Die van ons word nu ook op 4 kilo geschat en vind het toch best zwaar hoor, vooral in mijn rug. Fijn ook dat jijzelf je nog zo goed voelt! Geniet er nog van.

Laura zei

@gemma: Bedankt voor je berichtje! Het zijn zeker spannende weken! Ik wacht het af; in het ziekenhuis nog niet gehad over inleiden. Ik ben goed op controle dus als het nodig mocht zijn hoor ik het wel. Ik ben gevoelsmatig niet zo'n voorstander van wachten tot na 37 weken, dan krijgen ze het wel heel krap. Hoe was dat bij jou, welke ligging hadden ze, hoeveel weken geboren en hoeveel gram? Liefs!

gemma zei

Oei hoeveel gewicht moet ik effe denken hoor weet deejay 1024 gr woog en bij me mocht blijven mike de oudste was 10 gram lichter en moest op de couveuze afdeling blijven dat was echter niet voor zijn gewicht dat was omdat hij na de natuurlijke bevalling het erg moeilijk had met ademen vanwege de navelstreng die om zijn nekje zat deejay is geboren via keizersnede omdat die met zijn handjes omhoog lag heb dus 2 bevallingen gehad hi hi. Ze lagen wel allebei met hun hoofdje naar beneden psies goed dus en ze zijn met 37 weken geboren ingeleid. Dus maar meer omdat Ze dat van het ziekenhuis uit vestandig vonden had wel 1 cm ontsluiting zelf al
Ik vond inleiden veel fijner dan normaal bevallen omdat ik bij mijn dochter nogal een moeilijke bevalling had (3 dagen) dit was veel relaxter omdat ik wist wat er ging gebeuren

Anoniem zei

Wat fijn om te lezen dat het goed gaat met jou en je babies.
Hier werd ook niks besproken over een datum van de keizersnede.
Opeen gegeven moment had ik zulke dikke voeten en benen dat ik gewoon niet meer kon lopen maar ze hielpen me niet en ik moest gewoon doorlopen tot ze zelf aangaven eruit te willen.
Toen ik een vervangende gyn kreeg heeft hij een afspraak gepland voor de ks, ik was dolgelukkig!!!!!
Maar toen ik 4 dagen voor de datum op de laatste controle kwam bleek ik al volop in de weeen te zitten, hihihi en kwamen we dus 5 dagen later thuis met ons allen.
Luuk woog 2624 gram en Sanne woog 2352 gram en ze zijn geboren na 37 weken en 5 dagen.
Volgende maand worden ze alweer een jaar de tijd vliegt gewoon voorbij!!!!
ik kreeg tijdens de hele zwangerschap elke 2 weken een groei echo en controle, ligt dus echt wel aan het ziekenhuis wat je hebt merk ik wel bij veel mama's to be...

Zet hem op meis en geniet er lekker van want de zwangerschap is voorbij voordat jij het weet en dan ga je het gewoon echt nog missen;-)

groetjes Silvia (twitter)

Mrs. T. zei

Wat fijn zeg dat het zo goed gaat met de babies! En wow, nog maar een week of 6 tot 8!

Michael zei

Hey leuk zeg voor je dat e ook een tweeling verwacht, Ik en Gemma hebben 2 jongens en vind het echt helemaal geweldig en speciaal, ow en druk natuurlijk, wens je een zeer goede bevalling toe en geniet van elk moment.

Gr michael (Man van Gemma)

gemma zei

tenzij mijn man iets gepland heeft gaan we er nog niet veel aan doen aan onze trouwdag maar we gaan wel lekker een weekje weg met de kids om het te vieren

en ja keizersnede en op een natuurlijke manier ik vond het eigenlijk ook helemaal niets erg had zoiets ...dan heb ik dat ook weer meegemaakt lol
en ja toen de 2e moest komen had ik gewoon ineens geen weeën meer en dan ook nog dat ie zijn eigen tegen hield door mijn zijn handen in de lucht te gaan liggen tja 1tje moest de eigenwijze zijn he
ik vond het eigenlijk in vergelijking met mijn oudste een prettige bevalling en zou het zo weer gedaan hebben
als we er al niet 4 hadden dan he hihi

(zie dat mijn man je ook al had ontdekt dat krijg je met 2lingen he tis zo speciaal en je zoekt toch de mensen op die dezelfde ervaringen hebben tis toch anders als 1 kindje)

liefs gemma

Een reactie posten

 

Twin Mum Copyright 2010