11 april 2011

30 going for 37

We zijn al weer in week 30! Het gaat nu wel lekker snel. Vandaag weer voor de twee wekelijkse controle geweest. Het gaat hartstikke goed met ze. Dit keer hadden we geen echo, maar die hebben we twee weken geleden gehad. Toen hadden ze al een prachtig gewicht, zo rond de 1340 gram allebei. Het jongentje is nog steeds ietsje kleiner, maar dat is echt maar heel weinig. Heel apart is wel dat ze zijn gewisseld van positie! En dat terwijl de vrouw die de 20 weken echo had gedaan zo stellig Robin af blafte dat het zeker zou zijn dat het meisje als eerste zou worden geboren omdat zij het laagste lag, nu is het dus het jongentje! Die lag tijdens die echo ook al met zijn hoofdje naar beneden. Als ze op deze manier blijven liggen kiest de gynaecoloog voor een natuurlijke bevalling. Als de eerste in stuit zou gaan liggen wordt het een ander verhaal. Zelf had ik mij eigenlijk ingesteld op een keizersnede, maar ik luister goed naar de mensen die er het meeste verstand van hebben, in deze mijn gynaecoloog. Je weet het toch niet van te voren. Het ligt er allemaal maar net aan hoe het gaat, een hele planning ervoor maken zie ik dan ook niet zitten omdat je van te voren toch niet weet hoe het gaat lopen. Ik heb al een zwangerschapscursus gedaan. Eigenlijk wat te vroeg en die viel daardoor ook wel wat tegen. Ik denk dat ik zelf nog maar is goed ga inlezen over de verschillende fases en de adem. Ook over de keuzes die je op dat moment hebt. De verschillende pijnbestrijding. Ik hoop dat ik het niet nodig zal hebben, maar mocht het nodig zijn, dan ben ik blij dat het er is en mocht een keizersnede nodig zijn dan graag, alles voor de veiligheid voor de babies! Alleen maar hopen dat er niet een ellende aan vooraf gaat en dan op het laatst toch nog een keizersnede plaats zal vinden, maar ik ga voor de puur natuur, vlotte, speedy gonzales bevalling over 7 weken!





2 opmerkingen:

Jeske zei

Ach, die kleintjes kiezen zelf wel wie als eerste naar buiten komt toch ;)

Frederieke zei

Leuke blog heb je! Veel succes nog even met je zwangerschap. Spannend! Groetjes Frederieke www.kindermodeblog.nl

Een reactie posten

 

Twin Mum Copyright 2010